בניית חנות וירטואלית לעסק שלכם – כל מה שצריך לדעת

כיום, זה לא מספיק רק לבנות אתר אינטרנט לעסק. על מנת שהוא יוכל להפיק תועלת מהאתר, הרי שהוא חייב להכיל גם חנות וירטואלית. אי אפשר לבנות אתר ולשלוח את הגולשים לחנות פיזית או ליצור קשר עם העסק בטלפון בשביל לרכוש מוצרים. גולשים שיגיעו לאתר כזה, יעדיפו לעבור לאתרים אחרים, בהם ניתן לרכוש את המוצרים ישירות מהאתר, דרך חנות וירטואלית.

בניית חנות וירטואלית הפכה להיות כמעט דבר בסיסי. יש לכך שלוש סיבות פשוטות:

ראשית, זה מגדיל משמעותית את היכולת של העסק להכניס כסף. שכן, כל גולש שנכנס לאתר, יכול לרכוש מוצרים ושירותים שונים.

שנית, זה מרחיב את כמות הלקוחות, מאחר והחנות מיועדת גם לגולשים שאינם נמצאים בטווח הפיזי הקרוב לעסק, אלא גם לגולשים מיישובים רחוקים ואפילו מארצות אחרות.

שלישית, אתר אינטרנט שמספק מידע, זה כבר עניין שגרתי. מאחר ועסקים רבים מקימים חנויות וירטואליות, אז אף עסק לא רוצה להישאר מאחור. גם אם מדובר בעסקים קטנים, עדיין זה הרבה יותר משתלם.

בניית חנות וירטואלית מתבצעת על ידי חברה לבניית אתרים אשר מתמחה בכך ועושה את כל התהליך בשיתוף פעולה עם העסק, על פי הצרכים של העסק, על פי המאפיינים שלו, ובהתאם למה שנכון עבור העסק, במטרה למכור כמה שיותר מוצרים, וכמובן במטרה להגיע לקהל רחב ככל שניתן.

לפני שנציג כמה נקודות אודות בניית חנויות וירטואליות, חשוב להדגיש, נכון שזה עניין מאוד נוח ואפקטיבי, אך לפני שמחליטים לבנות חנות כזו, יש לבדוק האם העסק יכול בכלל לעמוד בזה. כלומר, האם יש לו את היכולת הכלכלית להעמיד אופרציה כזו. בין אם זה אנשים שיקבלו את הפניות, יארגנו את המוצרים למשלוח, יוציאו אותם למשלוח וכדומה.

איך בונים חנות וירטואלית בצורה נכונה

ראשית, יש לאפיין את מאפייני העסק ובהתאם לכך את מאפייני החנות. כלומר, מה בדיוק היא אמורה לכלול, כיצד היא יכולה לשרת את העסק מחד ואת הלקוחות מאידך. כל דבר כזה, יכול להשפיע, כך או אחרת על התהליך בהמשך.

שנית, יש להגדיר בצורה ברורה, איך אנחנו רוצים שהגולשים יגיעו אל המוצרים שלנו, כלומר, מה יהיה מנגנון החיפוש בחנות, על בסיס מה הוא יתבצע. חשוב שהמנגנון יהיה רחב וממוקד.

שלישית, יש לייצר מערכת ניהול שתאפשר לנו לעדכן את החנות בצורה פשוטה, נוחה, זמינה ועם פרמטרים רבים. כלומר, חשוב שאנחנו נוכל להכניס את כל המידע על המוצרים השונים, כולל מפרט טכני, הסברים, המלצות וכל פרט שיכול לעזור לגולשים שלנו להחליט איזה מוצר לרכוש.

לאחר מכן, אנחנו צריכים לבנות חנות שיהיה ניתן לקדם אותה בצורה טובה, חשוב שנקפיד על הקידום שלה ולכן גם צריך לבנות את המערכת, כך שהיא תספק כלים שונים לקידום.

לסיום, יש לחבר את החנות למערכת סליקה, לייצר עמוד תשלום מאובטח ולספק את כל הכלים שיאפשרו לנו לגבות תשלום מהלקוחות שלנו.