42% מהוצאות הפרסום דרך אמזון עוברות למודעות למותג, כך לפי מחקר

תקציר:

  • ההוצאות על פרסום דרך ה-DSP של אמזון עלו ב-30% ברבעון השלישי, לעומת עלייה של 27% ברבעון השני, מכיוון שמותגים ממנפים יותר ויותר את היכולת למקד מודעות בנכסי אינטרנט של אמזון, כמו גם באלה שאינם בבעלותה, כך על פי דו"ח חדש. ברבעון השלישי, 32% מההוצאות דרך ה-DSP של אמזון עברו לנכסים שלא בבעלות ענקית המסחר האלקטרוני.

 

  • עלות הפרסום באמזון ברבעון השלישי האצה ככל שעלות לאלף חשיפות (CPM) עלתה ב-15%, מעלייה של 5% שנצפתה ברבעון השני. הוצאות הפרסום על מוצרים ממומנים גדלו ב-30% משנה לשנה בארה"ב וב-50% עבור קמפיינים בינלאומיים. ההכנסות שנוצרו על ידי מוצרים ממומנים זינקו ב-30%, ואילו הקליקים עלו ב-18% והעלות לקליק עלתה ב-10%.

 

  • חלק מהוצאות הפרסום שהוקצו עבור יצירת מודעות למותגים עמד על 42% ברבעון השלישי, עלייה משמעותית, לעומת 26% שנמדדו ברבעון הראשון. רוב ההוצאות על פרסום DSP של אמזון ממשיכות עדיין לקמפיינים ממוקדים לרכישה.

 

תובנות:

הדו"ח מצביע על המשך המומנטום באמזון כפלטפורמה פרסומית המסייעת להניע מכירות ומודעות באמזון ומחוצה לה. כאשר 32% מהוצאות ה-DSP של אמזון ברבעון השלישי מוקצים לאתרים מחוץ לאלה שנשלטים על ידי החברה, זה ממחיש כיצד מפרסמים יכולים להשתמש ב-DSP של אמזון כדי להגיע ללקוחות ברשת – בדומה לאופן שבו הם היו משתמשים בגוגל או בפייסבוק. הקפיצה בהוצאות על יצירת מודעות למותג מציעה כי מותגים מתחילים לאמץ את הפרסום באמזון מעבר למאמצים ממוקדי רכישה.

 

הדו"ח הוא האינדיקציה האחרונה לכך שאמזון מתחרה יותר ויותר נגד גוגל ופייסבוק על נתח משוק הפרסום הדיגיטלי. מוקדם יותר השנה, רכשה אמזון את שרת המודעות של Sizmek ופתרון אופטימיזציית קריאייטיב דינמית (DCO), מהלך שיכול לעזור לה להציג ולמדוד טוב יותר קמפיינים של מודעות מקוונות בבק אנד. במבט קדימה, אמזון אמורה לקחת נתח גדול יותר מההוצאות על מודעות חיפוש, שוק שעדיין נשלט על ידי גוגל.

 

ענקית המסחר האלקטרוני בוחנת דרכים אחרות לבנות עוד יותר את עסק הפרסום הפורח שלה. במהלך הרבעון השני פרסמה אמזון את דו"ח ההשפעות על עסקים קטנים ובינוניים והפעילה לראשונה באתר את האפשרות Build Your Business with Amazon כדי לעזור לעסקים קטנים למכור בחנויות אמזון.

 

מוקדם יותר השבוע דורגה החברה במקום השלישי ברשימת המותגים החשובים ביותר בעולם האינטרברנד, עם עלייה של 24% ברשימה. דירוג זה ממחיש עד כמה חשובה החברה המבוססת בסיאטל לצרכנים, עובדה שמשווקים חייבים לשים לב אליה כשהם מעוניינים לעודד מעורבות ברשת.